Gimnazjum Nr 14 im. Hugona Kołłątaja | ul. Kołłątaja 1-6, 50-002 Wrocław tel. (71) 798-67-05
| |
|
Liczba odwiedzin od 01.01.2015: 31146 razy
dzięki wykupionej wizytówce w serwisie szkolnictwo.pl
(wysokie pozycjonowanie płatnej wizytówki =
= duża popularność Twojej jednostki!)
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Szkoła posiada certyfikaty:
- Szkoła Przedsiębiorczości i Przedsiębiorczej Klasy - Szkoły Zawodowych Perspektyw - Szkoły Promującej Zdrowie - Szkoły Odkrywców Talentów - Szkoły Kreatywności i Innowacji DI - Szkoły realizującej program Wrocławskiej Koncepcji Edukacyjnej Od inspiracji do kreacji - Szkoły dbającej o bezpieczeństwo - uczestnictwa w szkoleniu „Podstawowe zabiegi w pomocy przedmedycznej” - udziału w akcjach „Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci”
|   | GIMNAZJUM Nr 14 Klasy nie są profilowane - wszystkie realizują ten sam program nauczania, w tym obowiązkowo dwa języki obce.
- w szkole wprowadzono innowacje pedagogiczne i organizacyjne: - zajęcia integracyjno – twórcze, zwane blokiem aktywności twórczej (bat), mające na celu rozpoznawanie zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz rozwijanie ich wyobraźni, kreatywności i odwagi twórczej - system kontroli frekwencji i postępów w nauce - w szkole funkcjonuje dziennik elektroniczny, który ułatwia współpracę między rodzicami a szkołą - wychowanie fizyczne: dwie godziny typowych zajęć, jedna godzina tańca, jedna godzina fakultetów do wyboru (m. in.: piłka nożna, tenis stołowy, koszykówka, narciarstwo zjazdowe, turystyka i rekreacja, siatkówka, szachy, boule) - języki obce: do wyboru język angielski, język niemiecki i język francuski, język kontynuowany ze szkoły podstawowej nauczany w systemie międzyoddziałowym w zależności od poziomu zaawansowania
|
"Ruszamy w świat pewnie i odważnie, aby go zmieniać i kształtować
na wzór prawdy, którą poznajemy."
W ramach innowacji pedagogicznych uczniowie wszystkich klas uczestniczą w zajęciach z bloku aktywności twórczej.
BLOK AKTYWNOŚCI TWÓRCZEJ
Celem zajęć jest rozpoznawanie zainteresowań oraz zdolności, rozwijanie odwagi twórczej, wyobraźni i kreatywności.
Program:
I rok: Poznanie (praca w oparciu o propozycje nauczycieli)
-
integracja zespołu klasowego
- rozpoznanie zainteresowań i zdolności
- trening twórczości
II rok: Poszukiwanie (wspólne poszukiwania i zbieranie doświadczeń)
-
praca w grupach tematycznych
- realizacja projektów grupowych
- samodzielność grupy w wyborze tematyki i form pracy
III rok: Proponowanie (indywidualne poszukiwania i propozycje)
-
proponowanie własnych tematów, koncepcji i form pracy
- realizacja indywidualnych projektów
Formy i metody pracy:
- projekty artystyczne
- projekty badawcze
- obozy naukowe, wyprawy badawcze
- zajęcia w placówkach kulturalno-oświatowych (teatry, muzea, galerie sztuki, domy kultury, filharmonia, biblioteki)
- zajęcia w placówkach naukowych i laboratoriach
- spotkania z przedstawicielami środowisk twórczych i naukowych
- spektakle autorskie
- plenery fotograficzne i plastyczne
- publiczne prezentacje efektów działań twórczych i badawczych
|
|
|
W szkole realizowane są programy z zakresu Doradztwa zawodowego:
- W klasach pierwszych: kreowanie własnego wizerunku
- W klasach drugich: poznawanie zawodów
- W klasach trzecich: planowanie ścieżki edukacyjnej i drogi zawodowej
Główne zadania szkoły:
- Realizacja innowacji pedagogicznej „blok aktywności twórczej”
- Działania na rzecz bezpieczeństwa uczniów i promowania zdrowego stylu życia
- Rozwijanie uczniowskich zainteresowań i uzdolnień jako formy wypoczynku i organizacji czasu wolnego
- Propagowanie czytelnictwa
- Kształtowanie postaw i respektowanie norm
- Rozwijanie kompetencji informatycznych
- Realizacja programów: „Od inspiracji do kreacji” (Młodzi Obywatele Kultury, Młodzi Obywatele Świata, Młodzi Obywatele Nauki), „Język maszyn” i projektów związanych z przedsiębiorczością i doradztwem zawodowym
- Propagowanie sportów nieolimpijskich w związku ze Światowymi Igrzyskami Sportowymi The World Games 2017r.
Sukcesy uczniów Gimnazjum nr 14 we Wrocławiu
zDolny Ślązak Gimnazjalista (biologia, chemia, geografia, historia, język angielski, język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie)
Liga Naukowa Humanistyczna i Matematyczna
Konkurs na Najlepszy Samorząd Uczniowski
Wielka Nagroda Wrocławia
Językowy Przegląd Małych Form Teatralnych
Konkurs Piosenki i Prozy Frankofońskiej
Olimpiada Języka Niemieckiego
Olimpiada Języka Angielskiego
Dolnośląskie Mecze Matematyczne
Konkurs Matematyczny Koma
Od Solidarności do III Rzeczypospolitej
Białe Noce
Losy i Dzieje Oręża Polskiego
Wrocławskie Spacery Krajoznawcze
Ogólnopolski Konkurs Geologiczny
Dolnośląskim Konkursie Geograficznym „Alfred”
Ogólnopolski Konkurs na Felieton
Konkurs Biologiczny Zdrowy człowiek w zdrowym środowisku
w licznych zawodach sportowych (szachy, boule, piłka siatkowa, tenis stołowy, biegi przełajowe, narciarstwo zjazdowe, snowboard)
Baza Gimnazjum to: pracownia informatyczna, sala teatralna, dobrze wyposażone pracownie przedmiotowe, w tym gabinety: fizyczny, biologiczny, geograficzny, sztuki, profesjonalny gabinet chemiczny z dygestorium, pracownie językowe. Szkoła posiada tablice interaktywne oraz zestawy multimedialne. W szkole znajduje się gabinet profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej. Baza sportowa to sala gimnastyczna oraz boisko szkolne.
Centrum Informacyjne to biblioteka i czytelna wyposażona w komputery ze stałym dostępem do Internetu. Pełni rolę interdyscyplinarnej pracowni dydaktyczno–kulturalnej.
Szkoła współpracuje z placówkami oświatowymi i szkołami wyższymi, takimi jak:
- Instytut Matematyczny
- Instytut Geografii i Rozwoju Regionalnego
- Instytut Geologii i Nauk o Ziemi Uniwersytetu Wrocławskiego
- Uniwersytet Wrocławski i Politechnika Wrocławska
- Instytut Filozofii Uniwersytetu Wrocławskiego
- Wydział Biotechnologii Uniwersytetu Wrocławskiego
- Szkoła Językowa British Council
Zajęcia pozalekcyjne
W szkole organizowane są zajęcia pozalekcyjne uwzględniające różnorodne zainteresowania uczniów. Oferta jest bardzo bogata, uczniowie zapisują się na zajęcia klubowe podczas Giełdy Klubów organizowanej we wrześniu.
- narciarstwo zjazdowe
- piłka siatkowa
- promocja zdrowia
- Grupa Mediatorów Rówieśniczych
- Klub Języka Angielskiego
- Klub matematyczny
- Klub Języka Niemieckiego
- Klub Przyrodnika
- Klub Miłośników Książki
- Klub Historyka
- warsztaty filozoficzne
- zajęcia artystyczne
- Klub Wolontariuszy
- Klub Geografa
|
- Klub Katechety
- Klub Języka Francuskiego
- Klub Miłośników Książki, Filmu, Teatru, Opery
- Klub Chemika
- Klub Plastyczny
- wolontariat
- Klub Informatyka
- Klub Języka Polskiego
- Klub Dekoracyjny
- zajęcia muzyczne
- zespołowe gry sportowe
- koło plastyczne
- blok aktywności twórczej
- konsultacje
|
Wspieramy i promujemy uczniów z pasją!
Wspieranie uzdolnień oraz rozwój zainteresowań uczniów stanowi priorytet w pracy zespołu naszych nauczycieli, którzy podejmują następujące działania:
|
|
- Organizują i koordynują wszelkiego rodzaju i rangi konkursów
- Organizują wewnątrzszkolny konkurs Wspaniały Gimnazjalista dla uczniów klas 3, w wyniku którego uczniowie otrzymują tytuł i statuetkę Wspaniałego Gimnazjalisty
- Koordynują konkursy Wielkiej Nagrody Wrocławia – rokrocznie uczniowie Gimnazjum nr 14 zajmują czołowe miejsca w tym konkursie
- Organizują Międzyplacówkowy Przegląd Młodych Talentów w ramach programu „Od inspiracji do kreacji”
- Mobilizują i wspomagają uczniów w samodzielnym rozwijaniu uzdolnień i zainteresowań w ramach kół zainteresowań i zajęć pozalekcyjnych
- Promują uczniów osiągających najwyższe wyniki w nauce poprzez umożliwianie im korzystania z programów stypendialnych
- Współpracują w ramach programu „Od inspiracji do kreacji”
- Organizują liczne obozy i wyjazdy klasowe m.in. na Dolnośląskie Mecze Matematyczne, obozy naukowo – integracyjne i narciarskie
- Współpracują z placówkami oświatowymi i szkołami wyższymi
- Realizują liczne projekty edukacyjne krótko i długoterminowe takich jak „Akademia Uczniowska” oraz „Młody chemik eksperymentuje” pod patronatem Politechniki Wrocławskiej i Stowarzyszenia EKOS
- Organizują różnorodne warsztaty dla uczniów, np: w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Nauki, „Jak się uczyć”, „Techniki Uczenia się, Zapamiętywania i Notowania”
- Przeprowadzają debaty mające na celu rozwój świadomości ponoszenia odpowiedzialności społecznej uczniów (np. debata ekologiczna, debata dotycząca prezydencji Polski w Unii Europejskiej, udział w debacie filozoficznej)
|
- Organizują liczne wyjścia uczniów na projekcje filmów edukacyjnych, spektakle teatralne, rekolekcje teatralne oraz klasowe wyjścia na wystawy muzealne
- Umożliwiają uczniom zdolnym pełnego wykorzystania ich predyspozycji i talentów poprzez wdrażanie indywidualnego programu nauczania
- Promują uczniów z najwyższą średnią ocen
W szkole funkcjonuje dziennik elektroniczny, który ułatwia współpracę między rodzicami a szkołą. Pozwala on na:
-
stały dostęp rodziców do informacji o obecnościach dziecka na zajęciach oraz otrzymanych przez niego ocenach
- wgląd uczniów do swoich ocen i frekwencji
- elektroniczny kontakt rodziców z wychowawcą oraz nauczycielami poszczególnych przedmiotów
- skuteczniejsze przeciwdziałanie problemom wychowawczym dzięki możliwości szybszego reagowania na niepokojące zachowania uczniów
Model Absolwenta
Szkoła zmierza do tego, aby nasz absolwent:
kierował się w życiu najwyższymi wartościami moralnymi (dobro, przyjaźń, uczciwość)
miał poczucie więzi z Małą Ojczyzną
miał świadomość własnej indywidualności przy jednoczesnej tolerancji dla innych postaw
umiał współdziałać w grupie i odpowiadał za własne postępowanie
odczuwał potrzebę doskonalenia się i bycia kreatywnym
odznaczał się wysoką kulturą osobistą i był wrażliwy na piękno
miał potrzebę uczestniczenia w życiu społecznym i kulturalnym środowiska
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
|
|
|